Selasa, 24 Mei 2011

Malam Exam...

hari ini hari selasa malam khamis.
esok aku ada exam paper Pendidikan Jasmani.
paper yg mengandungi sukatan Kurikulum Pendidikan Jasmani,
Pengenalan kepada olahraga dan TMk dalam PJ.







ape masalahnya ea?
nape aku malas nk bace buku?
*ala... kacang je PJ ni... hentam je...(bisik hati kejam aku)
cmne kalo aku x pass Paper PJ ni...
cmne kalo soalan yg kuar esok lebih susah drpd yg dijangkakan?..

hei... kamirul2... ape nk jd ni.... la ngan ko ni...
ape yg jdkan ko malas ni r??


ni sume gara2 Facebook..
tp facebook bukanlah segalanya



ni sume gara2 "Ask Jud" r ni...


satu program @ aplikasi internet yang mmpu menjawab
sebarang pertanyaan yg kita kemukakan dgn btul.....
sekali pandang, ianya seperti satu aplikasi interner yg boleh
menjadikan diri kita sbagai umat Islam menjadi syirik

tidak dapat dinafikan,
aku ngan kawan2 aku pun terkena pada awalnya..
kitorang mati2 fikir mende tu bole wt kite jd syirik kerana Ask Jud
ni mampu menjawab pertanyaan kita dengan betul dan tepat

Namun demikian, mungkin ini satu petunjuk dan rahmat dari Allah
Saya dan kawan2 bole tertarik utk kaji bagaiman Ask Jud ni berfungsir...
saya dan kwn2 sama2 kaji dan terokai Ask Jud ni
Alhamdulillah, selepas berfikir dan
mengkaji dengan lebih mendalam
Ask Jud ni hanyalah satu aplikasi
internet yg lebih kepada hiburan

dengan Ask Jud ni, kita dapat bergurau dengan kawan kita
kita dapat membuat kawan kita itu terpengaruh dgn Ask Jud ni.
namun, gurauan kita biarlah ada batasan
bukan semua perkara kita boleh bergurau

aku nk berpesanlah kpd kawn yg asyik kenekan org lain
cukup2lah tu... x usahlah bergurau berlebih2an
Allah ada menyebut dalam Surah At taubah
yang bermaksud:

“Dan jika kamu tanyakan kepada mereka (tentang apa yang mereka lakukan itu) tentulah mereka akan menjawab: ”Sesungguhnya kami hanya bersenda gurau dan bermain-main saja.” Katakanlah: “Apakah terhadap Allah, ayat-ayat-Nya dan Rasul-Nya kalian berolok-olok? Tidak usah kalian meminta maaf, karena sungguh kalian telah kafir sesudah beriman.” (At Taubah: 65-66)

cukup sekali kita kenakan kawan kita,
tidak dapat tidak, kita yang sudah rahsia di sebalik Ask Jud ni
wajib menyampaikan rahsia itu kepada kawan2 kita.
sbb hal ini melibatkan aqidah
takut2, mereka akn terlalu taksub dengan Ask Jud ini
akan terpengaruh selama-lamanya..
sampaikanlah kebenaran kpd mreka...

P/s, Ask Jud ni hanyalah satu aplikasi internet untuk berseronok sahaja. jgn salah guna!!!

2 ulasan: